W pierścieniu ognia [film]


Francis Lawrence|Akcja, Sci-Fi|USA|2013r.
 „Pamiętaj, kto jest twoim prawdziwym wrogiem.”

Książki Suzanne Collins na długo pozostały mi w pamięci (recenzje: I cz.,  II i III cz.). Dużo gorzej wypadła ekranizacja "Igrzysk Śmierci", która przecież miała być taka świetna, wspaniała i w ogóle niesamowita... Zawiodłam się na niej przeogromnie i długo nie mogłam przekonać się do obejrzenia drugiej części. Jak widać, w końcu się przełamałam i zupełnie tego nie żałuję!

Od kiedy Katniss i Peeta wygrali Głodowe Igrzyska, nic nie jest tak jak wcześniej. Zachowanie naszej bohaterki nie spodobało się Kapitolowi, tym bardziej, że jej bunt wzburzył w ludziach chęć pozbycia się władzy. Jak po każdych Igrzyskach Peetę i Katniss czeka Tourneè Zwycięzców, w których odwiedzą wszystkie dystrykty. To wtedy uświadamiają sobie, ile zmieniło się od ich wygranej. Władze chcą uspokoić lud i wyjść z nową inicjatywą. Nikt jeszcze nie wie, jak duże konsekwencje przyniosło zachowanie naszych bohaterów podczas Igrzysk...


O ile pierwsza część była dla mnie kompletnym niewypałem, to druga nawet mi się podobała. Wciąż mi czegoś brakowało, niektóre sceny bym zmieniła, wydłużyła, wycięła... Jednak mimo tego, całość wypadła naprawdę dobrze. Aktorzy poradzili sobie z odegraniem swoich ról, a większość scen wyglądała, tak jak je sobie wyobrażałam podczas czytania książki.

Nie mam zamiaru bardziej rozpisywać się na temat tego filmu. Dla mnie był po prostu miłym zaskoczeniem po nieudanej pierwszej części. Bez większych fajerwerków, ale i tak już nie mogę się doczekać "Kosogłosa" - w końcu był to mój ulubiony tom. Mam nadzieję, że go nie zepsują.
ocena: ●●

Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

12 komentarzy:

  1. Oj, jeszcze nie obejrzałam drugiej części...jakoś brak mi czasu, ale nadrobię to na pewno, mimo że ekranizacja I części też mnie nie porwała. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobał mi się film, książek jeszcze nie czytałam więc nie wiem jak to porównać. Ale według mnie W pierścieniu ognia, jest lepsze od pierwszego filmu

    OdpowiedzUsuń
  3. W pierścieniu ognia to w ogóle moja ulubiona część trylogii, ekranizacja wyszła im świetnie - jestem zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza część bardzo mi się spodobała. Nie czytałam książek, ale film wprost pokochałam. Nie mogę się więc doczekać aż oglądnę "W pierścieniu ognia". :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam tą okazje obejrzeć w kinie, i po prostu po seansie nie potrafilam sie pozbierac. Na prawde doby film

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza część według mnie jest genialna, druga jeszcze lepsza i mam nadzieję, że film utrzyma ten sam poziom :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza część była raczej przeciętna, ale druga jest o wiele lepsza. Zdecydowanie sprawniej zrealizowana, ma płynniejszą narrację ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach obejrzeć, ale najpierw książka ;)

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń
  9. Ekranizacja pierwszej części nie za bardzo mi se podobała, ale druga to już co innego :) Już nie mogę się doczekać aż obejrzę "Kosogłosa"

    Pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
  10. Obejrzałam, ale to nie jest to, na co czekałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam o tym filmie o wiele lepsze zdanie, dla mnie to najlepsza ekranizacja, jaką kiedykolwiek miałam okazję obejrzeć, teraz czekam z niecierpliwością na "Kosogłosa" ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. jeszcze nie oglądałam, ale najpierw planuje zapoznać się z wersją książkową :)

    OdpowiedzUsuń