Złodziejka książek i Ciemny kraj

Dzisiaj dość nietypowo, ponieważ postanowiłam napisać dwie recenzje w jednym. Nie będą one długie, a wręcz bardzo krótkie. Jakoś nie mogę się zabrać za ich opisanie, a nie chciałabym ich tak zostawiać. Tym bardziej, że jedna z nich to "Złodziejka książek", o której nie mogłabym nie wspomnieć!





Autor: Markus Zusak
Gatunek: Wojenna
Rok wydania: 2008r.
Stron:  496
                Ocena: 6  

Książka jest napisana w wspaniały sposób. II wojna z punktu widzenia Śmierci? Z takim czymś się jeszcze nie spotkałam i jestem zachwycona, jak autor ukazał tą brutalną i okropną wojnę. Śledzimy także losy dziesięcioletniej dziewczynki, która mieszka z rodziną zastępczą w Molching. Jej życie nie jest łatwe, traci to co dla niej najcenniejsze, ale pomimo młodego wieku znajduje szczęście wśród innych ludzi i wśród książek, które zaczęła kraść. Piękna historia, wzruszający obraz wojny. Książkę szczerze Wam polecam!





Autor: J.M. Coetzee
Gatunek: Literatura piękna
Rok wydania: 2009r.
Stron:  160

 Ocena: 4   

"Ciemny kraj" to bardzo krótka książka, w której autor opisał dwóch ludzi zmagających się z samym sobą, ze swoją ciemną stroną. Są to ciężkie w odbiorze powieści, często okrutne, ale prawdziwe. Jednym z bohaterów jest Eugene Dawn, który pisze raport o wojnie w Wietnamie. Wiąże się to z częstym przeglądaniem makabrycznych zdjęć oraz czytaniem wielu dokumentów. Odbija się to na jego zdrowiu psychiczny - zaczyna być lękliwy, dotyka ciemnej strony samego siebie, która wcześniej była głęboko schowana. Drugim bohaterem jest kolonizator, który zapuszcza się w głąb pustyni w Afryce. Im dalej, tym spotyka więcej obcych plemion, tym bardziej dzika jest kraina, która go otacza i w końcu doprowadza do spotkania się z czarną stroną siebie. Jak widzicie trudno jest mi coś o niej napisać. Jak już wyżej napisałam jest to ciężka w odbiorze lektura, bo często brutalna w swojej rzeczywistości. Zdecydowanie warta przeczytania.
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

13 komentarzy:

  1. Złdoziejkę muszę mieć po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Złodziejka książek" zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, jednak mimo wszystko spodziewałam się czegoś lepszego po tej powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Złodziejka książek" to pozycja, którą muszę przeczytać - wstyd mi, że jeszcze tego nie zrobiłam. Jeśli chodzi o "Ciemny kraj" - czytałam "W sercu kraju" tego autora, więc z pewnością sięgnę po jego dalszą twórczość, możliwe, że to będzie właśnie "Ciemny kraj".

    OdpowiedzUsuń
  4. Złodziejka książek chodzi za mną już od jakiegoś czasu;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią przeczytałbym obie książki, chociaż przyznam, że bardziej "Złodziejkę książek" :) Ciekawe spojrzenie na wojnę. Może uda się znaleźć w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Złodziejkie ksiazek juz dawno mam w planach przeczytac, do tej pory widzialam same pozytywne opinie na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Złodziejkę ksiażek to bardzo chętnie bym widziała u siebie w łapkach ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. "Złodziejkę książek" muszę koniecznie przeczytać. Słyszałam, że ma powstać na jej podstawie film, mam nadzieję, że zdążę najpierw zajrzeć do książki. (:
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film? A faktycznie, chyba coś mi się kiedyś ubiło o uszy ;d
      Przyznam, że mam co do niego duże obawy.

      Usuń
  9. "Złodziejka książek" to jedna z najważniejszych książek mojego życia. Jest wspaniała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Do teraz nie wiedziałam, że "złodziejka książek" jest o II wojnie światowej ! Teraz muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na Złodziejkę książek się czaję xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ogromną ochotę na Złodziejkę. :))

    OdpowiedzUsuń