Arabska żona

TANYA VALKO

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: czerwiec 2010
Liczba stron: 560
ISBN: 978-83-7648-405-1

ARABSKA ŻONA|Arabska córka|Arabska krew|Arabska księżniczka

        „Kochanie, pieniądze czynią cuda - zawiesza głos. Ale nie mogą spowodować, żeby ktoś cię pokochał lub szanował.”



Gdy zobaczyłam "Arabską żonę" na półce w księgarni i przeczytałam opis, chciałam już tylko wyjść ze sklepu i zacząć czytać. Uwielbiam książki, które na długo będę pamiętać, na zawsze pozostawią po sobie ślad. Jest to trudna lektura, która pokazuje nam, jak jeden człowiek może zniszczyć całe życie rodziny.


Główną bohaterką jest Polka, Dorota, która w dniu swoich osiemnastych urodzin poznaje mężczyznę pochodzenia arabskiego. Już na początku ich znajomości, gdy wśród nich rodzi się miłość, są wyszydzani i odtrącani od ludzi, którzy nie tolerują ludzi pochodzenia Ahmeda. Młodzi ludzie nie zrażają się ciągłymi docinkami i w końcu biorą ślub, decydując się na odwiedzenie rodziny Ahmeda. Dorota zaślepiona miłością do męża, wybacza mu brutalne zachowanie i wchodzi w nieznany jej świat, w którym jeszcze wiele razy pożałuje swojej decyzji. Będzie walczyć nie tylko o swoje życie, ale także dwóch córek, które na mocy prawa w Arabii, nawet gdyby Dorota chciała opuścić męża, musi zostawić ojcu dzieci.
      
Bohaterka wyjeżdżając nie wiedziała na co się powołuje. Zazdrosny Ahmed często traktuje ją jak zwykłą niewolnicę i zabrania wszelkich kontaktów z ludźmi. Denerwowała mnie naiwność głównej bohaterki, która nie dość, że nie poznała, co najważniejsze, tradycji Bliskiego Wschodu i przemykała oko na dziwne i często niebezpieczne zachowanie męża, to podejmowała głupie działania, kończące się porażką.
     
Spodobał mi się sposób pisania autorki. Czyta się łatwo i szybko, oraz łatwiej było mi zapoznać się z okrutną sytuacją bohaterki.
       
Książkę polecam wszystkim.Jest to wspaniała historia kobiety, którą zaślepiła miłość i mężczyzny, który, gdy wrócił do swojego domu,  stał się bezlitosnym i brutalnym mężem, dla którego od szczęścia rodziny, był ważniejszy on sam oraz tradycje kraju.



Tanya Valko to pseudonim absolwentki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Była nauczycielką w Szkole Polskiej w Libii, następnie długoletnią asystentką ambasadorów RP. Obecnie mieszka w Arabii Saudyjskiej. Jest autorką książek o Libii: Libia od kuchni, Życie codzienne w Trypolisie oraz Sahara – ocean ciszy. Jej zainteresowanie zdrowym stylem życia zaowocowało książkami: Dość odchudzania – czas na dietę i Nowoczesna książka kucharska.

Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

7 komentarzy:

  1. Z wielką chęcią przeczytam tę pozycję, zaciekawiłaś mnie swoja recenzją :D

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie książka, którą chciałabym przeczytać:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie historie. Z przyjemnością przeczytam!

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie zachęciłaś, muszę się za nią rozejrzeć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie, więc postaram się znaleźć tą książkę i, oczywiście, przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiła mnie Twoja recenzja. Ale nie do końca wiem, czy przeczytam na 100%

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiłaś mnie tym tytułem. Lubię takie życiowe historie. Temat rzeczywiście trudny, ale takie ksiązki są potrzebne.

    OdpowiedzUsuń